logjes van blogSTERS

altijd al heb ik geloofd in schrijven…

mijn eerste liefde al heel heel jong waren de kleine blaadjes papier die ik in huis kon vinden. mijn eerste verhaal was er 1tje over een sabelsprinkhaan, een vrouwtje met een legboor.

mijn dagboeken volgde. toen nog vol met kalverliefde en andere liefdes. boeken vol geschreven altijd op het zelfde uur, in mijn bed met een heel klein schemerlichtje. schrijven is altijd mijn guilty pleasure geweest.

de geneugte om te blijven schrijven later op school, ondanks bepaalde storingen in het brein (knipoog), is het beste wat me is overkomen in mijn leven.

schrijven is voor mij leven! het leven vol beleven! om de intensiteit van het leven beter te kunnen transformeren.

ik stel me al lang geen vragen meer bij het therapeutische doel  dat schrijven heeft.

(al weet ik nu na jaren dat dit ook een specifiek kader vraagt om heel essentiële en effectieve resultaten te bekomen en te behalen – link – de opdracht om NIET meer te schrijven heeft bij mij voor verschillende doorbraken gezorgd).

schrijven is iets willen laten zien aan jezelf en de wereld. een wereld inkijk in een schrijversmind. je schrijft wat je wenst als schrijver, dikwijls wat op je hart en tong ligt. puur en dikwijls bijna onversneden.

ik blog graag, al bijna 8 jaar ondertussen – in april – nu sinds een jaar of 3 elke dag bijna, en lees elke dag ook een blog van iemand anders.

zo ben ik de afgelopen jaren pareltjes tegen gekomen

met deze blog is het allemaal begonnen voor mij. het schrijven over dit onderwerp voor ‘alles dat niets is’ mijn boek. YLI Irene !

Wat brengt 2017?

ik heb een groot hart voor Irene ! een prachtvrouw !

vandaag las ik een heel ingrijpend verhaal waarnaar ik een beetje op zoek was omdat ik aanvoelde dat er meer levensdiepte en ervaring zat in haar blogteksten. (de levenservaring lees ik door haar logjes).

hier lees je een fantastische pure ‘onder buik taal’

http://mooileven.org/over-mij/

een heerlijk mooie realistische blog van waaruit ik veel ‘leer’, hoe een heel mooie sensitieve kracht en mooie rijpe vrouw aan het schrijven gaat. (ik denk dat ze me in mijn logjes gewoon steunt – gewoon zegt – hey ik ben er voor je schrijfsels – ik ben haar daar zo dankbaar voor !)

Anna

lieve blogSTERS ik lees jullie graag !

& toch voor mij is het allemaal begonnen met losse blaadjes, dan een boek, dan een dagboek, dan ja ja TAW –

The Artist’s way, ja ja ik heb al 5x het boek helemaal gedaan, en de training van http://www.theartistsway.info/

en dan heb ik iemand via het net leren kennen die ik hier ook graag voorstel. Shodo het sensitiefste schrijven waaraan ik ooit deelnam in de training Passievol verlangen…..

http://shodo.nl/nieuws

het schrijven is en blijft een blijvertje. graag wil ik ooit werken met groepen, maar voor het zover is, is er weer heel wat schrijftijd over gegaan en ook een training bij Shodo. – de combinatie met TAW en de http://shodo.nl/trainingen/luisteren_pen_creatief_dagboekschrijven

is en blijft mijn droom.

nu eerst mijn project ‘NIETS DAT ALLES IS’ voor ster en hoop https://sterenhoopprenpostnatalekunst.wordpress.com/

20151226_092144

Geef een reactie

