Liebster Award ! Yes hier gaan we !

Liebster_10_17-e1507050801798

niet te geloven ! het was echt even in de ogen wrijven deze morgen.

ik ben genomineerd door Mooi leven By de Gans http://mooileven.org/liebster-award-3/ en wat kan ik meer zeggen dat ik blij ben met die eer! dankjewel lieve schat !

genomineerd zijn om mijn beginnende blog te steunen. ja dat is leuk. leuk omdat ik ondertussen al 4 jaar blog, maar niet elke dag, nu sinds een jaar en 2 maanden wel. eigenlijk ben ik een groen gekleurd groentje dat nog steeds met plezier een gratis blog pagina heeft. groeien mag hoor, graag schrijf ik voor lezers die ik kan inspireren. op een heel éénvoudige manier, de manier die gewoon bij My life past.

ik heb nog heel veel te vertellen aan jullie, dingen die jullie nog niet weten. ik ben er klaar voor hier gaan we…

  1. op een grote ommekeer in mijn leven besloot ik om terug naar mijn basis in mijn leven te gaan. ik maakte een lijstje in mijn hoofd van de belangrijkste en levensnoodzakelijke bezigheden in mijn leven. als eerste kwam daar – wandelen uit – als tweede – in de natuur – als derde met liefde voor de natuur – ik deed wat ik moest doen en werd lid van ‘de wielewaal’ de plaatselijke natuurvereniging.
  2. ik ging naar de wandelingen en ging ook mee roofvogels tellen op trek. ik kreeg van mijn vader een klein maar goed Canon verrekijkertje en ging gewoon bij de oudere rotten van het vak staan. daar staan met 100.000 vragen en roofvogels leren kennen vonden die ‘oude rotten in het vak’ wel fijn zo een frisse dames wind…
  3. ik leerde de on – toegankelijke natuurgebieden kennen van onze streek, ik wandelde meer dan 10 kilo eraf.
  4. op een wandeling zag ik twee broers mee wandelen, de stemmen kwamen overeen, ze stapte samen naast elkaar en gebruikte elkaars telescoop.
  5. één van de twee zag ik opnieuw op een cursus paddenstoelen in de herfst. tijdens een wandeling hoorde ik dat er glimwormenwandeling was in de most in Balen.
  6. de glimwormen wandeling, ik stond daar met mijn nieuwe laarzen aan te lachen en te hopen op zijn aanwezigheid. (mijn vriendin had gezegd dat ze me nog nooit zo verliefd had gezien en drukte op mijn hart om me – niet té te zijn – als ik hem terug zag).
  7. ik stond daar, zag zijn vuile Opel aankomen rijden net op tijd, zag zijn vuile laarzen eerst uitstappen… we belande in de zelfde auto om naar het natuurgebied te rijden. in de auto hadden de mede reizigers met hem een gesprek over websites en computerprogramma’s… innerlijk dacht ik – oei die zoek ik niet –
  8. toch bleek hij interesse te hebben in die ‘frisse wind’ wat een geluk dat hij een groot hoofdlicht droeg en onze de weg belichte door het moeras ! heel de wandeling naast elkaar gelopen al pratend en luisterend naar de mooie nachtgeluiden van de bosuilen, het vrouwtje en het mannetje.
  9. later ging ik met hem en andere mee naar de kust vogels kijken, winter was het. ik reed met mijn rood R. 4 – tje naar zijn adres… ik kwam voorbij een villa, reed even verder want ik was heel verbaasd, twijfelde even om mee te gaan, maar draaide terug en stopte. zijn vader kwam vroeger naar buiten om zijn krant te halen en begroete me voor het eerst.
  10. nu zijn we bijna 10 jaar getrouwd en 17 jaar samen.
  11. ja hoor, ik heb mijn man leren kennen in de nacht tussen de glimwormen van De Most. wie kan dat zeggen !!!
  12. en ja we zijn nog steeds verliefd, verliefd op de natuur, de vogels en de gezamenlijke natuuruitstappen met ons gezin !!!

Wat ook niemand weet is dat?

  • ook met een Citroën rijden een oude C5 met weinig kilometers. heerlijk groot.
  • in een klein bescheiden woning wonen met rondom een tuintje, maar wel ingesloten wonen.
  • wij dromen om nog meer in de natuur te gaan wonen, maar wel dicht tegen een dorp, waar de bakker, de slager, de groenten boer en een goed restaurantje is.
  • dat we eigenlijk nogal gesteld zijn op onze rust.
  • dat ik niet graag aan de schoolpoort sta, maar wel graag een kleuter in mijn armen neem na de school.
  • dat ik heel graag alleen ben, heel graag, dat dat zelfs nodig is voor mij.
  • dat niet zonder radio, muziek en tv kan.
  • dat ik een grote camper liefhebber ben aan het worden en stiekem droom van een woonwagen op wielen.
  • dat ik aan de zee een extra rust verblijf wil ooit in mijn leven.
  • mijn lievelingsvogels zijn zwaluwen, kraanvogels en wouwen.
  • ik echt niet van voetbal houd !
  • ……………………………..
  • ja nu ga ik stoppen anders kan ik niet meer stoppen !

All-focus

ik zo het liefste mijn prachte westie heb.

en zo het liefste ons florijntje zie…

Oké ik heb de LiebSTER gekregen, nu is het aan mij om deze ster door te geven. ik lees graag andere blogs. heel graag geef ik de Liebster award door aan;

https://natuurbeleven.wordpress.com/

Natuur beleven is een blog van Vivapo een vrouw die ik heel in het begin online heb leren kennen. Vivapo is bezig met al het mooi dat ik ook in mijn hart draag. Vivapo je bent een pracht vrouw, ik bewonder u!

https://annasblogeenjaarertussenuit.com/

AnnaBerg ja mooie moeder, moeder van bijzondere kinderen, moeder met een groot heel groot moeder hart. voor alle kinderen die ze in haar leven tegen kwam! AnnaBerg ik bewonder je!

https://60plusenbewegen.wordpress.com/

Annemarie, ik wil steeds mee gaan wandelen als ik je blogs lees. we deelde een even iets, het is genezen, en met plezier lees ik nog steeds je 60plus blog ook al ben ik nog steeds geen 60plus, bewegen is inderdaad een must !

https://beekblog.com/

tjonge matroos, ik weet zeker dat je hier een limerick of een zes woorden verhaal van kan maken. zonder verpinken schrijf je de humor in mijn brein. voedsel voor de ziel. njam njam njam! ik lees je graag.

en omdat ik niet kan stoppen!

https://mrsbrubeck.wordpress.com/

een vrouw die me dikwijls laat zien wat het leven is zoals ik het graag wens. ze schrijft over haar gezin en dat is een voorbeeld voor me!

ik denk aan nog een paar blogsSters, en hoop van harte dat de Liebster Award ook hun richting uit gaat komen in de toekomst!

Dames  jullie zijn voor mij hier elke dag – voedsel voor de ziel – waarvoor heel veel dank !

OOK dankjewel aan:

dankjewel Omabaard ! Wakkersgedichten ! leegschrift ! petrasparkblog ! shivatje ! fietszwerver ! Thomas Pannekoek, Rob Albechts…. enz… enz… enz…

en natuurlijk Mooi leven By de Gans, dank je wel lieve Marije !

http://mooileven.org/liebster-award-3/

flowers-704658__340

30 thoughts on “Liebster Award ! Yes hier gaan we !

  1. Wat prachtig dat jij nu net die lieverds noemt die ik besloot voor een volgende keer te bewaren… Nu is het rijtje echt compleet.
    C5 rijdt lekker hè. Die van ons nadert de 3 ton op de teller maar we doen hem nog niet weg! 😁🤗
    Ik wist nog niet van jullie ‘first dates in nature’, wat leuk om daar meer over te weten te komen! Eigenlijk héél romantisch 💖
    Dank je wel voor je prachtige, fleurige Esther-invulling van de LiebSTER ❤❤❤
    Dikke kus op je wang xxx

    Liked by 3 people

  2. Wat lief Esther dat je mij nomineert. Echt dank daarvoor!
    In ieder geval heb ik heel erg genoten van deze blogpost. En ja… daar moest een limerick van komen…

    “er ging een vrouw op wormwandeling
    op zoek in bos naar wat flikkering
    zomaar onverwacht
    werd ze in die nacht
    bling-bling verliefd op haar lekker ding”

    Liked by 6 people

  3. Je geeft jezelf wel heel erg bloot Esther met jouw (h)eerlijke blogpost.
    Lief dat je ook mij nomineert. Van harte dank.
    Ik geef graag gehoor aan jouw oproep maar vraag je wat geduld.
    Een warme groet, Viviane

    Liked by 3 people

Geef een reactie

