trekken

sky-1313395_960_720

dezer dagen kijk ik dikwijls naar boven. de vogels krijgen kriebels en gaan vliegen.

naar warmere oorden en andersom.

het is vertrokken, al een tijdje, de zwaluwen zijn al lang vertrokken.

en vogels dat zijn onze vrienden hier in huis.

we hebben wel geen vogel meer in huis (ooit wel een ‘fie fietermie’ dwergpapegaai, ze is 13 jaar is geworden).

vanmorgen stapte ik samen met mijn zoon door de schoolpoort

“mama daar vliegen duiven, een hele grote groep!”

ja ja het ‘zit erin’, in onze Joris …
heel plezant !

vogeltrek

hij zag houtduiven, ze trekken nu, ik weet niet of hij het wist maar hij herkende het vliegbeeld en daar ben ik wel van geschrokken eigenlijk, ons ventje van 5 herkend een vliegbeeld !

en mama, die lacht heel breed, en zegt – goed gezien lieverd ! bloos bloos bloos…

Houtduif(Columba palumbus)Common Wood Pigeon-Paloma Torcaz-Ba.jpg

9 thoughts on “trekken

  1. Gisteren avond zeg ik nog eenden voorbij vliegen in een V het was prachtig om ze te volgen tot ze uit het zicht waren. Hoe deze op elkaar afgestemd zijn is mooi om te zien.
    Maar zo zou dat ook met mensen moeten kunnen op elkaar afstemmen eensgezindheid aanvoelen dat zou pas mooi zijn.

    Aum Shanthi

    Like

Geef een reactie

